Stämmer min faktura?

Elhandelspriserna under december var avsevärt mycket högre än normalt och det resulterar i fakturor på större belopp än vanligt för flera av våra kunder. I det läget är det lätt att tro att fakturan inte stämmer, att man inte förbrukat så mycket el och att mätvärdena är fel. Skövde Energi gör alltid en noggrann kvalitetskontroll och vi validerar mätvärden tre gånger innan debiteringen görs. Om det skulle vara något fel på en elmätare upptäcker vi det då.

På mina sidor kan du se din förbrukning och här kan du läsa fler frågor och svar

Vad är egentligen skillnaden mellan elnät och elhandel?
I den här filmen berättar vi hur allt häger ihop.

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en fjärrvärmeingenjör

    Om arbetsplatsen På Skövde Energi är vi stolta över att vara en pålitlig energileverantör och en drivande kraft för hållbar utveckling i Skövde och regionen. Vi levererar el, fjärrvärme och fjärrkyla med fokus på förnybar energi och energieffektiva lösningar. Vår vision är att vara kraften för grön omställning och tillväxt; vi vill ha en ledande…

  • Skövde Energi är medlemmar i Prisdialogen fjärrvärme

    Prisdialogen är ett nationellt samarbete mellan fjärrvärmeföretag, kund- och branschorganisationer som har tagits fram för att stärka dialogen mellan kunder och fjärrvärmeföretag. Målet är att stärka kundernas ställning genom ökad öppenhet och en mer förutsägbar och trygg prisutveckling för fjärrvärme. Prisdialogens nationella styrelse har nu granskat årets lokala process i Skövde och beslutat att ge…

  • Vad är effekttaxa?

    Sedan 2021 har vi haft effekttaxa på elnätet – där året delas in i hög- respektive låglasttid. Men vad innebär taxan och vad kan du som kund göra för att hålla nere dina effekttoppar och kostnader? Här reder vi ut begreppen och svarar på de vanligaste frågorna. Vad är effekttaxa för något? Effekttaxa ska bidra…