Stämmer min faktura?

Elhandelspriserna under december var avsevärt mycket högre än normalt och det resulterar i fakturor på större belopp än vanligt för flera av våra kunder. I det läget är det lätt att tro att fakturan inte stämmer, att man inte förbrukat så mycket el och att mätvärdena är fel. Skövde Energi gör alltid en noggrann kvalitetskontroll och vi validerar mätvärden tre gånger innan debiteringen görs. Om det skulle vara något fel på en elmätare upptäcker vi det då.

På mina sidor kan du se din förbrukning och här kan du läsa fler frågor och svar

Vad är egentligen skillnaden mellan elnät och elhandel?
I den här filmen berättar vi hur allt häger ihop.

Kategorier

  • Kundservice
  • Senaste nytt

    Alla nyheter

    • Villkorade avtal för inmatning från 2024

      Alla kunder som kommer att vara potentiella inmatningskunder måste från 2024 vara medvetna om att elanläggningen under vissa tider måste styras ned för att avbryta eller minska inmatning till elnätet. Från 2024 finns det ett regelverk som gör det möjligt för elnätsföretag att skriva villkorade avtal med kunder för både uttag och inmatning av effekt.…

    • Mina sidor

      Nu kan du logga in på Mina Sidor igen. Idag 24 april mellan 13:30- 14:30 hade vi ett teknisk fel på Mina Sidor som gör att det inte är möjligt att logga in. Vi jobbar på att få igång det så snart som möjligt. Vi hjälper dig gärna på telefon och mejl under tiden.

    • Uppdatering av appen klar!

      Nu kan du logga in som vanligt i appen igen. Idag 24 april kommer appens bakgrundmiljö att uppdateras och det kommer inte vara möjligt att komma åt appen mellan klockan 13:00-16:00. Under tiden kan du logga in på Mina sidor om du vill se din förbrukning.

    Ditt sökresultat

    Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.