Stämmer min faktura?

Elhandelspriserna under december var avsevärt mycket högre än normalt och det resulterar i fakturor på större belopp än vanligt för flera av våra kunder. I det läget är det lätt att tro att fakturan inte stämmer, att man inte förbrukat så mycket el och att mätvärdena är fel. Skövde Energi gör alltid en noggrann kvalitetskontroll och vi validerar mätvärden tre gånger innan debiteringen görs. Om det skulle vara något fel på en elmätare upptäcker vi det då.

På mina sidor kan du se din förbrukning och här kan du läsa fler frågor och svar

Vad är egentligen skillnaden mellan elnät och elhandel?
I den här filmen berättar vi hur allt häger ihop.

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en Trainee

    På Skövde Energi är vi stolta över att vara en pålitlig energileverantör och en drivande kraft för hållbar utveckling i Skövde och regionen. Vi levererar el, fjärrvärme och fjärrkyla med fokus på förnybar energi och energieffektiva lösningar. Vår vision är att vara kraften för grön omställning och tillväxt; vi vill ha en ledande position inom…

  • Kontrolluppgift förnybar el

    Nu har Skövde Energi lämnat in kontrolluppgift till skatteverket för din solcellsanläggning. Om du vill se din kontrolluppgift hittar du den på ”Mina sidor” under dokument. Där kan du även spara ner den. Vi finns här när du behöver oss! Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Telefon: 0500-49 36…

  • Elåret 2024: Lägre elpriser och rekord i vindkraftsproduktion

    Elåret 2024 bjöd på flera positiva förändringar för den svenska elmarknaden. Det genomsnittliga elpriset sjönk till 41 öre/kWh, det lägsta sedan 2020, tack vare en kraftig ökning av vindkraftsproduktionen som steg med 18 procent och nu står för 24 procent av Sveriges elproduktion. Samtidigt blev negativa elpriser vanligare, med cirka 8 procent av årets timmar…