Felanmälan
Fjärrvärme
Akuta haverier
Vid akuta skador på fjärrvärmeledningar i gatu- och parkområden ska felanmälan göras dygnet runt genom att ringa: 0500-49 97 00.
Saknar du värme eller varmvatten?
Titta först på sidan för driftstatus där vi informerar om planerade och akuta avstängningar.
Om det inte finns något avbrott rapporterat är vi tacksamma om du gör en anmälan till oss genom att ringa kundservice på telefonnummer: 0500-49 36 60.
Har du grönt vatten i ledningarna?
Information om grönt vatten hittar du på denna sida: Varför är vattnet grönt?
Fel på värmemätaren
Vid misstanke om fel på värmemätaren kontakta kundservice genom att ringa telefonnummer: 0500-49 36 60 eller maila till: info@skovdeenergi.se.
Service fjärrvärme
Skövde Energi har ingen serviceorganisation och kan därför inte utföra service samt åtgärda fel som uppstår i fastighetens fjärrvärmeanläggning. Fastighetens anläggning börjar normalt vid avstängningsventilerna innanför fastighetens grundmur. Vid problem med fastighetens anläggning, kontakta VVS-entreprenör.
Elnät
Strömavbrott
Om du upptäcker ett strömavbrott:
- Felsök själv först om avbrottet kan bero på något som hänt i din bostad eller fastighet.
- Tittat sedan på sidan för driftstatus där vi informerar om planerade och akuta avstängningar. Finns avbrottet registrerat pågår felsökning. Vi jobbar för att du ska få strömmen tillbaka så snabbt som möjligt.
- Om det inte finns något avbrott rapporterat är vi tacksamma om du gör en anmälan till oss genom att ringa kundservice på telefonnummer: 0500-49 36 60. Anmälan dygnet runt görs på telefonnummer: 0500-49 97 00.
Vid fel på elledningar utanför Skövde Energis nätområde, kontakta ditt elnätsbolag.
Grävskador
Om du skadar en anläggningsdel som tillhör Skövde Energi Elnät, till exempel en kabel, ett kabelskåp eller en station, ska du omedelbart anmäla detta genom att ringa kundservice på telefonnummer: 0500-49 36 60, alternativt till felanmälan för elnät på telefonnummer: 0500-49 77 77.
Det är viktigt att du anmäler skadan även om inget elavbrott har inträffat. Detta gör det möjligt för oss att bedöma skadans omfattning och vid behov åtgärda den för att undvika framtida driftstörningar.
Följ era säkerhetsrutiner vid en skada. Säkra området för att förhindra att obehöriga utsätts för risk, och invänta vår ankomst för vidare undersökning.
Klotter
Klotter och affischering är förbjudet på nätstationer och kabelskåp. Om budskapet är kränkande eller stötande på våra nätstationer och kabelskåp tar vi bort det så snart som möjligt.
Om du ser klotter eller affischer på nätstationer eller kabelskåp som är kränkande eller stötande, anmäl detta till oss på info@skovdeenergi.se. Vi behöver veta adress där skåpet finns och skicka gärna med en bild.
Sms vid driftstörningar
Vid planerade och akuta driftstörningar i vårt el- och fjärrvärmenät skickar vi ut sms. Registrera dig i vår sms-tjänst för att hålla dig uppdaterad om aktuella störningar som rör ditt närområde.
Senaste frågorna
-
Vad innebär sms-tjänsten för driftstatus?
Vi kan skicka avbrottsinformation skickad till dig via sms. Genom att registrera dig här så håller vi dig uppdaterad om avbrott som rör ditt närområde.
-
Driftstörningar fjärrvärme
Saknar du värme eller varmvatten eller tror du att det är fel på värmemätaren. Vi hjälper dig med dina vanliga frågor vad gäller driftstörningar för fjärrvärme.
-
Driftstörningar el
Har du problem med strömavbrott eller undrar du vilket elnätsområde du bor i? Få svar på dina frågor här.
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se