Kundservice

Konsumenträtt

Allmänt

Dina rättigheter regleras av de allmänna avtalsvillkoren samt av Ellagen, 11 kap. De allmänna avtalsvillkoren hittar du här.

Klagomål

Vi vill att du som kund hos oss ska vara nöjd. Om vi inte lever upp till dina förväntningar vill vi gärna veta det. Kontakta vår Kundservice på telefon 0500-493660 eller via mail info@skovdeenergi.se

Vill du ta ditt ärende vidare för att få rådgivning eller hjälp med att få ärendet prövat, finns ett antal externa parter som du kan diskutera ditt ärende med. De har till uppgift att hjälpa dig som enskild konsument om du av någon anledning känner dig felaktigt bemött eller felbehandlad.

Hit kan du vända dig:

Mer information

Senaste frågorna

Alla frågor och svar

  • Vad består min elkostnad av?

    Att ha tillgång till el är en självklarhet för de flesta av oss och inte något vi funderar så mycket över. Men när fakturan kommer kanske vi ibland undrar vad det egentligen är vi betalar för. Här går vi igenom hur elkostnaden fördelar sig.

  • Vad innebär sms-tjänsten för driftstatus?

    Vi kan skicka avbrottsinformation skickad till dig via sms. Genom att registrera dig här så håller vi dig uppdaterad om avbrott som rör ditt närområde.

  • Vad gäller för vatten och avlopp?

    Vi sköter faktureringen åt Skövde kommuns VA-avdelning. Behöver du kontakta VA-avdelningen? Här hittar du kontaktuppgifterna.

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Person-/kundnummer

Ditt sökresultat

Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.