Sen betalning
Vi vill hjälpa – inte stjälpa
Att det finns tillgång till el eller värme i bostaden är en självklarhet men ibland räcker inte pengarna till att betala fakturan. Vi vill gärna hjälpa till, så vårt råd är att alltid kontakta oss så fort som möjligt om du har svårt att betala din faktura. Då kan vi hjälpa dig att hitta en bra lösning och minimera eventuella merkostnader.
Vad händer?
Om betalning saknas på förfallodagen skickas ett kravbrev ut.
Vid försenad betalning tillkommer en avgift och dröjsmålsränta enligt räntelagen. Avgifterna läggs på din nästkommande faktura.
Flera sena betalningar
Om du som kund blir sen med betalningen av tre fakturor eller fler, blir du automatiskt månadsbetalare. Det innebär att vi fortsättningsvis skickar ut en faktura varje månad till dig.
Stora skulder
Om skulden blir stor, eller flera fakturor blir obetalda, kommer din el att stängas av. En påkopplingsavgift tillkommer och den totala skulden behöver betalas innan vi kopplar på elen igen. Detta görs genom en Swish-betalning eller vanlig inbetalning till vårt konto. När pengarna är på vårt konto kopplar vi på din el. Swish-numret får du av vår kundservice.
Kontakta oss direkt
Om du får svårt att betala en faktura råder vi dig att höra av dig till oss så fort som möjligt, så hittar vi en lösning. Kontakta Kundservice på 0500-493660 eller via info@skovdeenergi.se