Ledningsanvisning

Kontakta oss när du behöver gräva.

Vi kommer och märker ut våra nedgrävda ledningar där du har tänkt sätta skopan eller spaden i marken. På det viset undviker du att gräva av en ledning.

Så här beställer du ledningsanvisning

Allting börjar med ett ärende i Ledningskollen oavsett elnät eller fjärrvärme.
Efter att ärendet är skapat så skickas kartunderlag över ditt område, grävvilkor och kontaktuppgifter till Geomatikk till den mailadress du har angivet.

På Ledningskollen får du även svar om någon annan aktör har några ledningar i ditt område.

Utsättning för Skövde Energis elnät sker automatiskt vid behov av Geomatikk.
För frågor gällande utsättning för elnät kontakta: 026–123500 eller info@geomatikk.se

När det gäller utsättning för Skövde Energis Fjärrvärme får ni kartunderlag ifrån Geomatikk, därefter skickar du din beställning på utsättning till kraftvarme.distribution@skovdeenergi.se
Frågor gällande utsättning för Fjärrvärme kontakta: 0500–493660 eller info@skovdeenergi.se

Tänk på

  • Skövde Energi ansvarar bara för sin egen infrastruktur.
  • All anvisning av våra kablar och ledningar behöver beställas minst fem arbetsdagar innan arbetet påbörjas.
  • Utsättningen är kostnadsfri första gången. Vid upprepade anvisningar på samma plats debiterar vi självkostnadspris.
  • Anmäler du ditt ärende via telefon kan det ta upp till 14 dagar innan du får anvisningen, då hanteringen då tar lite längre tid.