Ledningskollen

Kontakta oss när du behöver gräva!

Om du planerar att gräva, borra, bygga ut eller göra något annat på din tomt, glöm inte att anmäla detta på Ledningkollen.

Att veta vem som har ledningar i marken är inte lätt även om det handlar om den egna tomten. Ledningskollen är en tjänst som är gratis och som gör grävarbeten enklare, säkrare och snabbare för alla inblandade. Vid anmälan på ledningskollen får du snabbt ut en ritning och vid behov sker även en utsättning vart ledningarna går.

Så här beställer du ledningsanvisning

Allting börjar med ett ärende i Ledningskollen oavsett elnät eller fjärrvärme. Efter att ärendet är skapat så skickas kartunderlag över ditt område, grävvilkor och kontaktuppgifter till Geomatikk till den mailadress du har angivet.

På Ledningskollen.se får du även svar om någon annan aktör har några ledningar i ditt område.

Utsättning för Skövde Energis elnät sker automatiskt vid behov av Geomatikk. För frågor gällande utsättning för elnät kontakta: 026–12 35 00 eller info@geomatikk.se

När det gäller utsättning för Skövde Energis Fjärrvärme får ni kartunderlag ifrån Geomatikk, därefter skickar du din beställning på utsättning till kraftvarme.distribution@skovdeenergi.se. Frågor gällande utsättning för Fjärrvärme kontakta: 0500–49 36 60 eller info@skovdeenergi.se

Tänk på

  • Skövde Energi ansvarar bara för sin egen infrastruktur.
  • All anvisning av våra kablar och ledningar behöver beställas minst fem arbetsdagar innan arbetet påbörjas.
  • Utsättningen är kostnadsfri första gången. Vid upprepade anvisningar på samma plats debiterar vi självkostnadspris.
  • Anmäler du ditt ärende via telefon kan det ta upp till 14 dagar innan du får anvisningen, då hanteringen då tar lite längre tid.

Senaste frågorna

Alla frågor och svar

  • Vad består min elkostnad av?

    Att ha tillgång till el är en självklarhet för de flesta av oss och inte något vi funderar så mycket över. Men när fakturan kommer kanske vi ibland undrar vad det egentligen är vi betalar för. Här går vi igenom hur elkostnaden fördelar sig.

  • Vad innebär sms-tjänsten för driftstatus?

    Vi kan skicka avbrottsinformation skickad till dig via sms. Genom att registrera dig här så håller vi dig uppdaterad om avbrott som rör ditt närområde.

  • Vad gäller för vatten och avlopp?

    Vi sköter faktureringen åt Skövde kommuns VA-avdelning. Behöver du kontakta VA-avdelningen? Här hittar du kontaktuppgifterna.

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Person-/kundnummer*

Ditt sökresultat

Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.