Fel på ett antal elnätsfakturor/Wrong invoice

Tyvärr har vissa av våra elnätskunder fått fel belopp på den senaste fakturan. Detta beror på ett systemfel som gjort att det blivit dubbla avläsningar.

Om du har två rader med samma förbrukning och två rader med samma energiskatt på din faktura så är den felaktig. Detta kommer att justeras hos oss och vi kommer skicka ut en ny faktura med rätt belopp till de som omfattas. Du som kund behöver inte höra av dig till oss, utan ny faktura kommer inom kort.

Vi beklagar felet och hoppas det inte medför allt för mycket besvär för dig som kund.

In English

Unfortunately we have experienced a system failure. This caused that the values for your electricity consumption was registered twice. The amount on the invoice dated 19-05-03 is wrong and you should throw it away.

You will get a new and correct invoice in a couple of days. This is the invoice you should pay.

We apologize for this mishap and hope that it hasn’t caused too much inconvenience for you!

Kategorier

  • Kundservice
  • Senaste nytt

    Alla nyheter

    • Skövde Energi söker administratör inom elnät

      Hos oss får du arbeta med engagerade och härliga kollegor i en bransch som ständigt utvecklas och satsar för framtiden. Här är du med och bygger en hållbar framtid med energilösningar som gynnar både människa och miljö! Vi söker dig som är strukturerad, driven och hjälpsam. Du bör ha en god kommunikativ förmåga i både…

    • Nu söker vi distributionselektriker

      Tycker du att det är viktigt att ditt arbete faktiskt gör skillnad? Vill du vara en del i Sveriges omställning och bygga en hållbar framtid med trygga och långsiktiga energilösningar som gynnar både människa och miljö? På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med hållbar energi. Vi ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde…

    • Mattias Karlsson Affärsområdeschef Elnät berättar mer om driftstörningar på elnätet.

      Skövdes elnät är till allra största delen nedgrävt och där ligger ledningar nästan överallt i marken. De är driftstörningar vi haft i år. De beror framförallt på kabelbrott som orsakar av grävskador. Det är viktigt att göra en ledningskoll om du ska gräva. Både om du ska gräva hemma för ett altanbygge eller om du…

    Ditt sökresultat

    Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.