Fel på ett antal elnätsfakturor/Wrong invoice

Tyvärr har vissa av våra elnätskunder fått fel belopp på den senaste fakturan. Detta beror på ett systemfel som gjort att det blivit dubbla avläsningar.

Om du har två rader med samma förbrukning och två rader med samma energiskatt på din faktura så är den felaktig. Detta kommer att justeras hos oss och vi kommer skicka ut en ny faktura med rätt belopp till de som omfattas. Du som kund behöver inte höra av dig till oss, utan ny faktura kommer inom kort.

Vi beklagar felet och hoppas det inte medför allt för mycket besvär för dig som kund.

In English

Unfortunately we have experienced a system failure. This caused that the values for your electricity consumption was registered twice. The amount on the invoice dated 19-05-03 is wrong and you should throw it away.

You will get a new and correct invoice in a couple of days. This is the invoice you should pay.

We apologize for this mishap and hope that it hasn’t caused too much inconvenience for you!

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en säkerhetsansvarig

    Arbetsuppgifter Som Säkerhetsansvarig kommer du att ansvara för den övergripande utvecklingen och samordningen av Skövde Energis säkerhetsarbete när det gäller personalsäkerhet, fysisk säkerhet och informationssäkerhet.  Genom omvärldsbevakning och nätverkande verkar du för att vi ligger i framkant vad gäller systematiskt risk- och sårbarhetsarbete.  Dina arbetsuppgifter innebär att utveckla, implementera och upprätthålla Skövde Energis säkerhetsarbete både…

  • Kunderna ger Skövde Energi högsta betyg – trygghet och bemötande i topp

    Skövde Energi får starkt gensvar från sina kunder i årets stora kundundersökning. Betygen ökar tydligt – och det som framför allt uppskattas är tryggheten, tillgängligheten och det goda bemötandet. Undersökningen visar också att bolaget klättrar i branschens nationella ranking. Jämfört med tidigare år ökar kundnöjdheten markant, något som sticker ut i en tid då många…

  • Tillfälligt avbrott i vår e-post under helgen 11 – 13 april

    Under helgen den 11–13 april kommer vi att genomföra en flytt av vår IT-miljö här på Skövde Energi. Arbetet startar på fredag eftermiddag och pågår hela helgen. Under denna period har vi inte tillgång till vår e-post, vilket innebär att mail som skickas till info@skovdeenergi.se inte når oss. Använd gärna våra formulär Våra formulär här…