På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med klimatsmart energi.
Vi ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde tätort och producerar hållbar el och fjärrvärme. Vi är ett kommunalt bolag och ägs av kommuninvånarna genom Skövde Stadshus AB. Det innebär bland annat att all vår avkastning återinvesteras i företaget eller i Skövde kommuns olika verk-samheter. Tillsammans skapar vi ett klimatsmartare Skövde med lägre koldioxidutsläpp!
Genom att vara lyhörda, kunniga och trovärdiga skapar vi trygghet att utvecklas, för
medarbetare, bolaget och kommunen. Vår vision är att vi ska vara motorn för den cirkulära
samhällsutvecklingen i Skövde och skapa en grön framtid. Vår omtanke skapar kraft att växa!
Vi är måna om våra medarbetares hälsa och välbefinnande, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring och friskvårdstimme.
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-partner är du specialist på att vara generalist. Vi söker en driven och serviceinriktad operativ HR-partner med hög integritet och medmänsklighet, som tycker om att arbeta verksamhetsnära med intressanta och varierande frågor inom hela HR-området. Ditt huvuduppdrag är att ge stöd och service till våra chefer och medarbetare inom ramen för arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, samverkan, samt avtals- och lönerelaterade frågor, med målsättningen att skapa trygghet för dem du stöttar.
I rollen ingår också att arbeta i en del tvärgrupper i bolaget där du är en resurs inom bolagets utvecklings- och förändringsarbete med varierade arbetsuppgifter, men också vid behov kunna driva egna, nya projekt. Du kommer att vara en viktig person i bolagets administration och ha kontaktytor såväl internt som externt, med bland annat vår interna kundservice, Skövde kommun, leverantörer och andra kommuner i närområdet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Självständigt hantera operativa delar av HR-processerna arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, samverkan, löneöversyn samt avtals- och lönerelaterade frågor men också vara rådgivande och svara på frågor kring regelverk gällande till exempel systematiskt arbetsmiljö-arbete, anställnings- och pensionsfrågor, schemaläggning och så vidare.
• Förmedla information om HR-frågor i bolaget, hålla i viss utbildning.
• Huvudsakligen arbeta självständigt med varierande HR-uppgifter bland annat i
personalsystemet med rapportering, ta fram statistik, kvalitetskontroll av uppgifter, viss uppföljning och schemahantering.
• Vara behjälplig och bistå chefer i samband med introduktion av nyanställda.
• Samarbeta med och ge stöd och service till strategiska HR.
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Som operativ HR-partner ingår du i avdelningen affärsstöd.
Avdelningen ansvarar också för kommunikation, IT och verksamhetsutveckling.