Nu kan du få sms vid större driftstörningar

Vid större driftstörningar i fjärrvärmenätet skickar vi ut sms till våra kunder. Det är ett snabbt och smidigt sätt att få ut information till många. Vår tjänst UMS skickar meddelandet till de över 16 år som är folkbokförda på adressen (eller har registrerat sig för att få information om fastigheten).

Du som inte har en mobiltelefon kan också använda tjänsten. Med en fast telefon får du ett automatiskt meddelande uppläst i telefonen istället för att få ett textmeddelande.

Också du som inte bor i kommunen eller har ett oregistrerat kontantkort kan registrera dig för att få information.

Du kan kontrollera för vilken adress du får information till ditt telefonnummer. Det går också att lägga till fler adresser som du vill få information för till exempel sommarstugan eller till äldre anhöriga.

Kom ihåg att titta på hemsidan för mer information eftersom det är vår prioriterade informationskanal. På sidan för driftinformation håller vi dig uppdaterad och kan berätta när arbetet är färdigt.

Här når du sms-tjänsten

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en elektriker

    Om arbetsplatsen På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med hållbar energi. Vi ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde tätort och producerar hållbar el och fjärrvärme. Vi är ett kommunalt bolag och ägs av kommuninvånarna genom Skövde Stadshus AB. Det innebär bland annat att all vår avkastning återinvesteras i företaget eller i Skövde…

  • För dig som gör europabetalningar / For those making European payments

    Vi vill påminna dig som gör europabetalningar att vi den 19 november 2024 bytte bank till Nordea från Swedbank. Det innebär att du behöver använda de nya BIC- och IBAN-uppgifterna som framgår av din faktura när du gör betalningar till oss. Om betalningen skickas till våra tidigare uppgifter hos Swedbank, kommer vi inte att kunna…

  • Störningar i appen

    Det förekommer just nu störningar i Skövde Energis app som innebär att det inte går att logga in i appen. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. För att se din förbrukning med mera kan du gå in på Mina Sidor. Vi finns här när du behöver oss! Har du frågor och…