Priser och avgifter

Vår prispolicy

På Skövde Energi strävar vi efter affärsmässig samhällsnytta – en balans mellan aspekterna ekonomi, leveranssäkerhet och miljö.

Detta innebär att vi beaktar alla tre aspekterna i erbjudandet till våra kunder och allt vi gör genom att:

  • Våra prismodeller ska vara tydliga, transparenta och enkla att förstå
  • Skapa långsiktigt och förutsägbart pris på alla våra energitjänster
  • Basera prissättningen på våra kostnader för produktion, leverans och utveckling av energisystemet samt marknadsmässig avkastning till Skövde kommun
  • Ständigt arbeta med förbättring och effektivisering i vår verksamhet
  • Kundens egna arbete med energieffektivisering stimuleras för att därmed bidra till systemnytta och vinster för båda parter
  • Tillämpa likabehandling – kunder inom samma kundkategori garanteras samma priser och övriga villkor
  • Vara konkurrenskraftiga för att bidra till attraktiv tillväxt i Skövde

Tillsammans med våra kunder bidrar vi till Skövdes samhällsnytta.

Vanliga frågor och svar

Alla frågor och svar

  • Vad ska jag tänka på vid ett dödsbo?

    När en närstående går bort är vi inte medvetna om det förrän ni meddelar oss. När den första svåra tiden har passerat, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig att hantera det som behövs. Om en anhörig, till exempel den avlidnes make eller maka, önskar bo kvar i bostaden, ser vi till att…

  • Är det inte stora värmeförluster i fjärrvärmeledningarna?

    Nej, endast 10% av värmeenergin går förlorad i fjärrvärmeledningarna mellan värmeverket och dig som kund.

  • Vem äger och ansvarar för vad när det gäller fjärrvärme?

    Du som är kund äger och ansvarar för undercentralen samt ledningen från avstängningsventilen innanför husgrunden, förutom värmemätaren. Vi äger ansvar för ledningarna fram till och med avstängningsventilerna samt värmemätaren.

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se