För dig som gör europabetalningar / For those making European payments

Vi vill påminna dig som gör europabetalningar att vi den 19 november 2024 bytte bank till Nordea från Swedbank. Det innebär att du behöver använda de nya BIC- och IBAN-uppgifterna som framgår av din faktura när du gör betalningar till oss.

Om betalningen skickas till våra tidigare uppgifter hos Swedbank, kommer vi inte att kunna registrera den. För att undvika eventuella påminnelser och räntekostnader, ber vi dig att använda de nya betalningsuppgifterna.

Våra nya betalningsuppgifter:

  • BIC: NDEASESS
  • IBAN: SE1495000099604221421524

Vårt bankgironummer är detsamma som tidigare. Kom ihåg att ange fakturanummer vid betalning.

Tack för att du hjälper oss att göra övergången smidig!

European payments

We would like to remind you, as someone making European payments, that on November 19, 2024, we changed banks from Swedbank to Nordea. This means that you need to use the new BIC and IBAN details listed on your invoice when making payments to us.

If payments are sent to our previous account at Swedbank, we will not be able to register them. To avoid reminders or potential interest charges, we kindly ask you to use the new payment details.

Our new payment details:

  • BIC: NDEASESS
  • IBAN: SE1495000099604221421524

Our Bankgiro number remains the same as before. Please remember to include your invoice number with your payment.

Thank you for helping us ensure a smooth transition!

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en elektriker

    Om arbetsplatsen På Skövde Energi förser vi boende och företag i kommunen med hållbar energi. Vi ansvarar för elnätsdistribution inom Skövde tätort och producerar hållbar el och fjärrvärme. Vi är ett kommunalt bolag och ägs av kommuninvånarna genom Skövde Stadshus AB. Det innebär bland annat att all vår avkastning återinvesteras i företaget eller i Skövde…

  • För dig som gör europabetalningar / For those making European payments

    Vi vill påminna dig som gör europabetalningar att vi den 19 november 2024 bytte bank till Nordea från Swedbank. Det innebär att du behöver använda de nya BIC- och IBAN-uppgifterna som framgår av din faktura när du gör betalningar till oss. Om betalningen skickas till våra tidigare uppgifter hos Swedbank, kommer vi inte att kunna…

  • Störningar i appen

    Det förekommer just nu störningar i Skövde Energis app som innebär att det inte går att logga in i appen. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. För att se din förbrukning med mera kan du gå in på Mina Sidor. Vi finns här när du behöver oss! Har du frågor och…