När en närstående går bort är vi inte medvetna om det förrän ni meddelar oss. När den första svåra tiden har passerat, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig att hantera det som behövs.
Om en anhörig, till exempel den avlidnes make eller maka, önskar bo kvar i bostaden, ser vi till att elnät-/fjärrvärme-/vatten abonnemanget flyttas över till den personen när ni hör av er till oss.
När vi registrerar en ny person på elnätsavtalet skickas automatiskt ett utflyttningsbrev till dödsboet.
För att underlätta för er och dödsboet rekommenderar vi att ni kontaktar oss och informerar om en ny ägare/uppsägning i god tid före arvskiftet eller avslutandet av dödsboet. Då kan den slutliga fakturan betalas utan problem. Eftersom faktureringen sker i efterskott, är det bra att känna till detta för att undvika eventuella komplikationer i samband med arvskiftet.
Vår kundservice finns här för dig, både via telefon och mejl, om du behöver hjälp eller har frågor.
Du kan också skicka in en anmälan om utflyttning/inflyttning här.
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se