Bankuppgifter för utbetalning
Om du har en kommande utbetalning från Skövde Energi behöver du lämna in dina bankuppgifter via formuläret nedan för att vi ska kunna genomföra utbetalningen.
Vid dubbelbetalning av en faktura dras beloppet normalt av på nästkommande faktura.
Vi använder dina bankuppgifter endast vid ett utbetalningstillfälle. Vid eventuell ny utbetalning framöver kommer du behöva skicka in dina uppgifter igen.
Är du osäker på om du har en kommande utbetalning, vänligen kontakta kundservice.
Registrera bankuppgifter för utbetalning här
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se
Vanliga frågor och svar
-
Vad ska jag tänka på vid ett dödsbo?
När en närstående går bort är vi inte medvetna om det förrän ni meddelar oss. När den första svåra tiden har passerat, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig att hantera det som behövs. Om en anhörig, till exempel den avlidnes make eller maka, önskar bo kvar i bostaden, ser vi till att…
-
Är det inte stora värmeförluster i fjärrvärmeledningarna?
Nej, endast 10% av värmeenergin går förlorad i fjärrvärmeledningarna mellan värmeverket och dig som kund.
-
Vem äger och ansvarar för vad när det gäller fjärrvärme?
Du som är kund äger och ansvarar för undercentralen samt ledningen från avstängningsventilen innanför husgrunden, förutom värmemätaren. Vi äger ansvar för ledningarna fram till och med avstängningsventilerna samt värmemätaren.
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se