
Vi har erhållit Mycket Väl Godkänt i Kundnöjdhet!
Supportföretaget TMJ Group, som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden (Elnät, Fjärrvärme, Elhandel, Renhållning, Stadsnät, VA, Fordonsgas, Gata/Park och Fastigheter), genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar inom energibranschen. Där ställs höga krav på oss som energibolag, vilket bl.a. innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande.
Genom regelbundenheten garanterar vi att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling. Du kan känna dig trygg med att allt som sägs till oss i dessa studier framförs till vår organisation, ledningsgrupp, styrelse/nämnd och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål. Genom en unik intervjuteknik, där dialogen med varje respondent är viktig och tas tillvara, får vi en möjlighet att leva i ständig förbättring. Tack för att du hjälper oss att bli bättre. Du är det viktigaste vi har!
Om Supportföretaget TMJ Groups Kundnöjdhetsundersökningar
Nöjdhetsindex baseras på 10 för kunden viktiga nöjdhetsfrågor och presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett s.k. dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett 90-tal energibolag Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga. Av respekt för de företag som erhåller lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör Supportföretaget aldrig ett enskilt företags nöjdhetsindex utan varje företag kan själva välja att berätta om och/- eller visa sitt erhållna nöjdhetsindex.
Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd
Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.
För mer information om Supportföretagets Energibolagsindex, kontakta: Tove Åkerman-Stenman, tove@supportforetaget.se
Senaste nytt
-
Viktigt information till våra elnätskunder
Det har kommit till vår kännedom att flera av våra elnätskunder har blir uppringda av företrädare för elhandelsleverantören Nordic Best Energi. De säger sig ha ett samarbete med Skövde Energi, vilket inte stämmer. Vi samarbetar endast med Billinge Energi som är vår anvisade elhandelsleverantör. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till vår…
-
Myndighetsavgift på elnätsfakturan
Nu redovisas energiskatten separat på din elnätsfaktura. Energiskatten har sedan tidigare ingått i din elnätsfaktura, men nu visas den tydligt på en egen rad för att ge en bättre översikt över din elkostnad. Energiskatten är en myndighetsavgift som alla elkunder i Sverige betalar via elnätsfakturan. Denna avgift ingår inte i kostnaden för elnätet. Du kan…
-
För dig som gör europabetalningar / For those making European payments
Vi vill påminna dig som gör europabetalningar att vi den 19 november 2024 bytte bank till Nordea från Swedbank. Det innebär att du behöver använda de nya BIC- och IBAN-uppgifterna som framgår av din faktura när du gör betalningar till oss. Om betalningen skickas till våra tidigare uppgifter hos Swedbank, kommer vi inte att kunna…
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se