Vi har erhållit Mycket Väl Godkänt i Kundnöjdhet!

Emblem för betyg mycket väl godkänt i kundnöjdhet 2023

Supportföretaget TMJ Group, som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden (Elnät, Fjärrvärme, Elhandel, Renhållning, Stadsnät, VA, Fordonsgas, Gata/Park och Fastigheter), genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar inom energibranschen. Där ställs höga krav på oss som energibolag, vilket bl.a. innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande.

Genom regelbundenheten garanterar vi att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling. Du kan känna dig trygg med att allt som sägs till oss i dessa studier framförs till vår organisation, ledningsgrupp, styrelse/nämnd och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål. Genom en unik intervjuteknik, där dialogen med varje respondent är viktig och tas tillvara, får vi en möjlighet att leva i ständig förbättring. Tack för att du hjälper oss att bli bättre. Du är det viktigaste vi har!

Om Supportföretaget TMJ Groups Kundnöjdhetsundersökningar

Nöjdhetsindex baseras på 10 för kunden viktiga nöjdhetsfrågor och presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett s.k. dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett 90-tal energibolag Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga. Av respekt för de företag som erhåller lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör Supportföretaget aldrig ett enskilt företags nöjdhetsindex utan varje företag kan själva välja att berätta om och/- eller visa sitt erhållna nöjdhetsindex.  

Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden

Nöjdhetsindex   50-65 = Godkänd

Nöjdhetsindex   >65-75 = Väl godkänd

Nöjdhetsindex   >75 = Mycket väl godkänd

Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.

För mer information om Supportföretagets Energibolagsindex, kontakta: Tove Åkerman-Stenman, tove@supportforetaget.se

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Fallstudie om Skövde Energi i Tidningen Energi

    Skövde Energis elnät har varit med i ett forskningsprojekt som nu finnas att läsa om i artikeln ”Dynamiska effekttariffer kapar elanvändningen”, publicerad i Tidningen Energi. Bakgrunden till projektet är att alla elnätsföretag måste införa tidsdifferentierade effektkomponenter i sina prismodeller för elnätet till år 2027. Syftet är att minska belastningen på nätet och ge kunder incitament…

  • Kundservice öppettider jul, nyår och trettondagen

    Vi håller telefonen till kundservice, samt receptionen, stängd under följande dagar: Måndagen den 23 – tisdagen den 31 december 2024Nyårsdagen den 1 januari 2025Trettondagen den 6 januari 2025 Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss via mail, eller genom formuläret nedan, så svarar vi dig så snart vi kan. Vi önskar er en riktig…

  • Invigning av Skövde Energis laddstationer

    Invigning av Skövde Energis laddstationer i Norra Ryd Skövde, Vara och Vårgårda Den andra december invigde Skövde Energi, tillsammans med laddoperatören Gito Heavy Charging Solutions, en ny laddstation för tunga fordon i Norra Ryd Skövde där ellastbilar kan snabbladda för hållbara transporter. Under november invigde Skövde Energi också två laddstationer i Vårgårda och Vara. ”Vår…

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se