Varning för oseriösa elhandelsaktörer!

Just nu kontaktar Göta energi/Fortum många kunder i områden inom Lidköping, Skara och Skövde kommun.

De påstår att Billinge Energi (som vi är delägare i) kommer sluta med elhandel för privatkunder och du som kund behöver säga ja till ett avtal med Göta energi eller Fortum. Detta stämmer inte! Vi ber er kunder att omgående avsluta den typen av samtal med Göta energi/Fortum och återkoppla till oss direkt.

Ett annat säljargument är att ni som kunder får el till inköpspris och en garanterad lägre elkostnad än den ni har idag. Detta är också fel. Det är bara du som kund och din nuvarande leverantör som vet vad du har för kostnad för elen, alltså kan inget elbolag garantera dig en lägre kostnad.

Vi vill även göra er kunder uppmärksamma på det faktum att Göta energi ligger på energimarknadsinspektionens lista över de elbolag med flest klagomål i Sverige.

Vi månar om en fri elhandelsmarknad och stödjer det faktum att du som konsument kan välja fritt vilken elhandlare du vill ha. Däremot stödjer vi inte falsk marknadsföring och försäljning som baseras på osanning. Vår uppmaning till dig som elkonsument är att noggrant se över dina alternativ och inte säga ja till försäljare där du inte helt förstår innebörden av vad du ingår i för avtal.

Vi vill höra era historier! Ring eller mejla oss på 0500-49 36 60 info@skovdeenergi.se och berätta vad bolagen har sagt när de försöker sälja in avtal till er.

Företagstabell

Kategorier

Senaste nytt

Alla nyheter

  • Vi söker en säkerhetsansvarig

    Arbetsuppgifter Som Säkerhetsansvarig kommer du att ansvara för den övergripande utvecklingen och samordningen av Skövde Energis säkerhetsarbete när det gäller personalsäkerhet, fysisk säkerhet och informationssäkerhet.  Genom omvärldsbevakning och nätverkande verkar du för att vi ligger i framkant vad gäller systematiskt risk- och sårbarhetsarbete.  Dina arbetsuppgifter innebär att utveckla, implementera och upprätthålla Skövde Energis säkerhetsarbete både…

  • Kunderna ger Skövde Energi högsta betyg – trygghet och bemötande i topp

    Skövde Energi får starkt gensvar från sina kunder i årets stora kundundersökning. Betygen ökar tydligt – och det som framför allt uppskattas är tryggheten, tillgängligheten och det goda bemötandet. Undersökningen visar också att bolaget klättrar i branschens nationella ranking. Jämfört med tidigare år ökar kundnöjdheten markant, något som sticker ut i en tid då många…

  • Tillfälligt avbrott i vår e-post under helgen 11 – 13 april

    Under helgen den 11–13 april kommer vi att genomföra en flytt av vår IT-miljö här på Skövde Energi. Arbetet startar på fredag eftermiddag och pågår hela helgen. Under denna period har vi inte tillgång till vår e-post, vilket innebär att mail som skickas till info@skovdeenergi.se inte når oss. Använd gärna våra formulär Våra formulär här…