Varning för bedrägeriförsök

Just nu förekommer misstänkta bedrägeriförsök via telefon där personer utger sig för att ringa ifrån Färjestads Elektriska, De påstår att din elmätaren mäter fel och att de ska komma och byta din elmätare i veckan. De har bett kunderna att verifiera sig med BankID.

Skulle du få ett sånt samtal, vänligen avsluta samtalet.

Alla våra mätare är utbytta till smarta mätare och vi verifierar alla mätvärden.

Vi på Skövde Energi ringer inte upp kunder på det här sättet.  Om någon kontaktar dig så här är det ett bedrägeriförsök. Avsluta därför sådana kontakter direkt och gör en polisanmälan.

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Person-/kundnummer*

Kategorier

  • Kundservice
  • Skövde Energi
  • Senaste nytt

    Alla nyheter

    • Villkorade avtal för inmatning från 2024

      Alla kunder som kommer att vara potentiella inmatningskunder måste från 2024 vara medvetna om att elanläggningen under vissa tider måste styras ned för att avbryta eller minska inmatning till elnätet. Från 2024 finns det ett regelverk som gör det möjligt för elnätsföretag att skriva villkorade avtal med kunder för både uttag och inmatning av effekt.…

    • Mina sidor

      Nu kan du logga in på Mina Sidor igen. Idag 24 april mellan 13:30- 14:30 hade vi ett teknisk fel på Mina Sidor som gör att det inte är möjligt att logga in. Vi jobbar på att få igång det så snart som möjligt. Vi hjälper dig gärna på telefon och mejl under tiden.

    • Uppdatering av appen klar!

      Nu kan du logga in som vanligt i appen igen. Idag 24 april kommer appens bakgrundmiljö att uppdateras och det kommer inte vara möjligt att komma åt appen mellan klockan 13:00-16:00. Under tiden kan du logga in på Mina sidor om du vill se din förbrukning.

    Ditt sökresultat

    Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.