Priser och avgifter

Vår prispolicy

På Skövde Energi strävar vi efter affärsmässig samhällsnytta – en balans mellan aspekterna ekonomi, leveranssäkerhet och miljö.

Detta innebär att vi beaktar alla tre aspekterna i erbjudandet till våra kunder och allt vi gör genom att:

  • Våra prismodeller ska vara tydliga, transparenta och enkla att förstå
  • Skapa långsiktigt och förutsägbart pris på alla våra energitjänster
  • Basera prissättningen på våra kostnader för produktion, leverans och utveckling av energisystemet samt marknadsmässig avkastning till Skövde kommun
  • Ständigt arbeta med förbättring och effektivisering i vår verksamhet
  • Kundens egna arbete med energieffektivisering stimuleras för att därmed bidra till systemnytta och vinster för båda parter
  • Tillämpa likabehandling – kunder inom samma kundkategori garanteras samma priser och övriga villkor
  • Vara konkurrenskraftiga för att bidra till attraktiv tillväxt i Skövde

Tillsammans med våra kunder bidrar vi till Skövdes samhällsnytta.

Vanliga frågor och svar

Alla frågor och svar

  • Vad består min elkostnad av?

    Att ha tillgång till el är en självklarhet för de flesta av oss och inte något vi funderar så mycket över. Men när fakturan kommer kanske vi ibland undrar vad det egentligen är vi betalar för. Här går vi igenom hur elkostnaden fördelar sig.

  • Vad innebär sms-tjänsten för driftstatus?

    Vi kan skicka avbrottsinformation skickad till dig via sms. Genom att registrera dig här så håller vi dig uppdaterad om avbrott som rör ditt närområde.

  • Vad gäller för vatten och avlopp?

    Vi sköter faktureringen åt Skövde kommuns VA-avdelning. Behöver du kontakta VA-avdelningen? Här hittar du kontaktuppgifterna.

Vi finns här när du behöver oss!

Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se

*” anger obligatoriska fält

Namn*
Person-/kundnummer

Ditt sökresultat

Om du inte hittar det du letar efter skriv din fråga till oss här.