Kundservice
Konsumenträtt
Allmänt
Dina rättigheter regleras av de allmänna avtalsvillkoren samt av Ellagen, 11 kap. De allmänna avtalsvillkoren hittar du här.
Klagomål
Vi vill att du som kund hos oss ska vara nöjd. Om vi inte lever upp till dina förväntningar vill vi gärna veta det. Kontakta vår Kundservice på telefon 0500-493660 eller via mail info@skovdeenergi.se
Vill du ta ditt ärende vidare för att få rådgivning eller hjälp med att få ärendet prövat, finns ett antal externa parter som du kan diskutera ditt ärende med. De har till uppgift att hjälpa dig som enskild konsument om du av någon anledning känner dig felaktigt bemött eller felbehandlad.
Hit kan du vända dig:
- Allmänna reklamationsnämnden (ARN) Tel: 08-50886000
- Energimarknadsinspektionen (EI)
- Konsumenternas energimarknadsbyrå
- Kommunens Konsumentvägledning
- Klagoguiden
Mer information
Senaste frågorna
-
Vad ska jag tänka på vid ett dödsbo?
När en närstående går bort är vi inte medvetna om det förrän ni meddelar oss. När den första svåra tiden har passerat, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig att hantera det som behövs. Om en anhörig, till exempel den avlidnes make eller maka, önskar bo kvar i bostaden, ser vi till att…
-
Är det inte stora värmeförluster i fjärrvärmeledningarna?
Nej, endast 10% av värmeenergin går förlorad i fjärrvärmeledningarna mellan värmeverket och dig som kund.
-
Vem äger och ansvarar för vad när det gäller fjärrvärme?
Du som är kund äger och ansvarar för undercentralen samt ledningen från avstängningsventilen innanför husgrunden, förutom värmemätaren. Vi äger ansvar för ledningarna fram till och med avstängningsventilerna samt värmemätaren.
Vi finns här när du behöver oss!
Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Telefon: 0500-49 36 60
E-post: info@skovdeenergi.se